Samlingen växer

När man trodde att city loppis inte hade mer att erbjuda...



Sött litet ensamt UE-fat, som låg längst bak i en hylla. Blev mitt för en krona, och ett stolt tillskott i min samling udda assietter. Besticken i Nils Johan-stil med riktiga Mormor och Morfar-vibbar var väldigt udda, och hela bunten blev därför min för fem kronor.
Jag gillar udda.
Udda är bra, regelbundet är tråkigt.




Min och frugans hembakade äppelkaka från gårdagen smakade extra bra på en annan av de udda assietterna.




Fönsterbrädan i köket börjar bli något belamrad, måste skaffa en hylla.
Och till det en lägenhet.
Ska på visning på onsdag och lördag, får se vart det bär hän.
..

Kommentarer
Postat av: Anette

Bakelitbestick är tjusigt! Vi har en näve här hemma. Våra gafflar är dock lite lustiga - har som en liten sked inbyggd i sig. Perfekt för sås. :P



Jag tror minsann att jag måste förbi Cityloppis någon gång. Verkar finnas en del guldkorn! & btw, grattis till jobbet!

2010-04-20 @ 13:55:37
URL: http://an1.blogg.se/
Postat av: wipert

Såna där svarta bestick hade mina föräldrar när jag var barn ;) blir jättenostalgisk av att kolla i din härliga blogg. Jag lånade med mig en bild på en spegel som finns i din blogg. Den passade in i mitt inlägg. Jag länkade till i inlägget. Jag älskar second hand själv och är ofta ute på spaning ;)



Ha en fin kväll

2010-09-27 @ 21:12:04
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0