Blandade småfynd.

En samling blandade fynd från senaste tiden, som av olika anledningar inte kommit upp tidigare:



Sänglampa, hittade 2st för 30kr/st på Hela Människan




Den vita kannan från Rörstrand som får sällskapa med mina två andra rörstrandskannor i köksfönstret. 10kr på Prio1.




Brutalsnygg TV-kanna som jag hittade på Erikshjälpen när jag redan hade betalat och var på väg ut. En vecka senare stod den fortfarande kvar och blev min för en tia.




Ännu en Rörstrandskanna! Hemma hos mormor och morfar fick jag en hel servis anno 50-tal. Känner inte igen dekoren, den är tydligen en av de många dekorer som inte  fick något speciellt namn, utan är bara märkt med "79" undertill. Nåja, söt är den i vilket fall, och gratis är gott.



Jag är egentligen ingen vän av pastellfärger i allmänhet och rosa i synnerhet, men de är så söta att jag kan göra ett undantag.




Med i samma back arveporslin fanns även några riktigt gamla tallrikar från gustavsberg med dekor i svart och grönt. De är superfina, men jag vet tyvärr ingenting om dem. Tål att undersökas!




Backen i sig var en hederlig gammal pripps-back, som nu får tjänstegöra som förvaring för skivsamlingen.
Skivan längst fram var även den ett fynd från mormors förråd, Boney M - vilka hits!
Bland annat upptäcktes originalet till en låt som spelats flitigt av pojkvännen på denna skiva, betitlad "Gotta go home". Otroligt skön!



Gulliga salt- och pepparkar med fot i teak, fyndade på loppis halvägs till Motala för 15kr.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

SNYGGASTE tv-kannan!

2010-07-10 @ 18:15:22
URL: http://dagarutansocker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0