Det som göms i snö...

Ack, vad jag är trött på vintern nu.
Har inte kunnat träna eller nöjespromenera på över en vecka nu och gav mig igår, i ren rastlöshetstristess, på jätteprojektet att städa ur garderoben i hallen. Garderoben är egentligen ingen garderob, utan mer av en avstjälpningsplats, där halva nittiotalet tycks ha gått och gömt sig.

Hittade så mycket sjuka och roliga grejer, bland annat fler påsar framkallade kort, omslagspapper från när jag började skolan 1994, garantibevis på en tv köpt 1981, Sonys audio/video-katalog från säsongen 1979/1980, En svintuff myntrik-sparbössa, nycklar till en gammal pojkväns lägenhet och mammas gamla smyckesskrin.

Jag har aldrig varit en smyckesperson, möjligen undantaget galna örhängen, men här fanns det grejer att hämta! Massor av mormors fina gamla silversmycken från 40-50tal, ett vackert halsband som pappa gav mamma innan jag fanns och ett jättetufft armband.



Designern är finska Pentti Sarpaneva, och det är gjort i brons.
Det var ganska matt och fult, men efter en omgång med häxans polermedel och en gammal tandborste igår så glänser det så fint så! Det är från 60-talet,  ett exakt likadant armband gick på en amerikansk auktion för 133$, och ett liknande på svensk auktion för 2300kr, så det har tydligen visst värde också!


Det som göms i snö, eller gammal garderob, kommer ofta fram när Lovisa städar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0