En plats i s(t)olen...

Idag blev det fynddags igen, myrorna som alltid.
Jag var in för några dagar sedan och lämnade grejer och förälskade mig totalt i en 60-talsaktig kontorsstol i högre modell, klädd i grönt galon. Den stod kvar idag och var dessutom prissänkt till facila 60kr, så jag kunde helt enkelt inte stå emot.

Nu kan det tyckas lite idiotiskt att köpa möbler när jag ska flytta hem till Fagersta i morgon, men se så glad jag blev:



Vi var i torsdags och skaffade ett större förråd, för att förvara lite saker nu när vi båda lämnar stan, så den får stå där så länge.

Försökte rengöra den när jag kom hem, vilket kanske var dumt, för nu blev den alldeles fläckig.



Tre andra orsaker till extas är

  • Att vi just nu kan ha vardagsrumsfönstret öppet för att vädra ur den kokheta lägenheten

  • Att det ikväll är personalfest. Förmodligen sista gången för oss båda, episkt.

  • Att Lagerhaus har släppt en pacman-serie för badrummet. Jag stod på riktigt och hoppade upp och ned och pep framför skyltfönstret. Jag ska LÄTT köpa hela serien till mitt nästa badrum, hur mycket det än strider mot second hand-tänket. I krig och kärlek är allt tillåtet!

Begär!

Kommentarer
Postat av: Mats

WTF!? Ska Calle också flytta? Varför flyttar ni inte tillsammans? Min världsbild är raserad... Uppdatera mig! Please? :D

2010-03-14 @ 14:02:49
Postat av: Lovi

Olika jobb i olika städer. Min världsbild rasar också lite, men det är en bra grund för att bygga en ny :)

2010-03-22 @ 22:22:13
URL: http://secondhandlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0