Auktionstips

Var med min partner in crime och fikade hemma hos Pelle igår, då han tipsade om ett ställe jag totalt missat, nämligen Norrköpings Auktionsverk. De har auktioner någon gång i månaden, nästa tillfälle är nu på måndag kl 11.

Katalogen finns på deras hemsida och innehåller de mest varierande föremål, från en tunna gamla vykort, till parfymflaskor från 1800-talet, till en stenyxa från forntiden.

Priserna är tyvärr lite utanför min range för tillfället, men fastnade bland annat för ett parti av ALP Kaskad, som jag redan har i minneslistan på Tradera. 4 delar för 500kr får väl inte anses som något opris.






För att inte tala om detta fantastiska bord!






Ja, drömma går ju.

Kommentarer
Postat av: Pelle P

Det där bordet är faktiskt riktigt snyggt, frågan är bara vart man skulle göra av det.



Anyway.. tänkte bara tillägga att sakerna ofta går för LÅÅÅNGT under utropspriset, eftersom att det konstigt nog inte är så många som går dit som vill ha samma saker som en själv är ute efter. är det inte många som är intresserade så får man nästan sakerna gratis tillslut...

2010-02-05 @ 16:19:56
Postat av: anna

Mina tulpaner trivs osedvanligt bra i min Kaskad-vas! Grymt att se alla delarna på samma bild också.

2010-02-05 @ 17:01:40
URL: http://blogg.filipsdotter.se
Postat av: Lovi

Pelle - enda lösningen är att köpa lägenheten mittemot också och ha som möbelgalleri. Intressant att de går för under utropet, vi får seriöst ta att knata dit! Hur har jag kunnat missa detta?



Anna - visst vill man bara ha hela serien omedelbart? Jag överväger seriöst att magasinera alla mina böcker och göra om min stora expedit-hylla till ett porslinsgalleri :)

2010-02-05 @ 18:16:31
URL: http://secondhandlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0