Dagens skörd

Nyss hemkommen från favoriten City Loppis, är där i stort sett varje helg. Normalt sett brukar vi gå dit på söndagar, men idag var vi alltså där på en lördag. Om jag får komma med ett tips så är det att passa på på söndagar, för idag var det knökfullt!

Anledningen till besöket var att jag hade bestämt mig för att köpa ett gustavsberg domino-askfat, som Stig Lindberg designade för den legendariska H55-utställningen. Inte för att jag röker, utan för att det är en fin samlarpjäs som har gått upp rejält i pris på senare tid och jag har länge spanat på det på loppisen. Just det här exemplaret hade dessutom en VW-logga, en kul detalj tyckte jag.




Tyvärr hade någon dock hunnit före mig, så det blev inget askfat, men väl tre andra småfynd.





Har ett projekt på gång som jag håller på och syr på. Funkar riktigt bra i secondhandandan, tyget kommer från Myrorna, dragkedjor hittade jag på Tradera och idag hittade jag en rulle matchande brun tråd för en ynka krona.

Det fina serveringsfatet kommer från JIE/Gantofta, är handmålat och signerat med initialerna G.S och en trana. Eftersom jag tyvärr lämnade tillbaks mitt keramiklexikon igår har jag inte kunnat kolla vem kreatören är, men det söta fatet blev i alla fall mitt för en tia.

Den gulliga blå lampskärmen var lite trasig, så den fick jag gratis av en trevlig försäljerska med finsk brytning. Sådant gillas!


På hemvägen gick vi förbi Statoil och hämtade utt ett traderapaket, innehållandes ett stycke jeans.



Jag förstår varför professionella modebloggare har stora hallspeglar, det är ju stört omöjligt att ta kort på byxor som man har på sig. Hursomhelst sjukt trevligt med ett par knappt använda jeans, hade kunnat ta nån storlek mindre, min hjärna har inte riktigt registrerat att jag gått ned ett antal kilo, och därmed borde gå ner en storlek.

En positiv grej är att Schenker bjuder på kaffe när man hämtar ut sitt paket. Riktigt schysst, eftersom jag för det första var duktigt törstig efter att ha trängts i loppisvärmen och för det andra per automatik gillar alla som bjuder mig på kaffe.

Mer sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0