Röd eld, berså och MC-boots

Fantastiska fynd i veckan!

Fyllde år i onsdags, och fick bl.a ett par fina örhängen gjorda av gammalt berså-porslin.



De kommer från KILA design, och säljs bland annat på Arbetets Museum och designtorget i Linköping.


I jakt på den perfekta outfiten till helgens nittiotalsfest var jag och mitt långväga finbesök på Myrorna och rekade. Ingen av oss hittade något till kvällen, men väl de mest fantastiska fynd jag gjort där på länge!



Jag trodde inte riktigt mina ögon först, när jag hittade en kanna ur Rörstrands serie "Röd eld", för ytterst blygsamma 15 kr. Jag har jagat precis en sån här på Tradera hur länge som helst. Tyvärr lider den av ett relativt vanligt fel hos den här serien, det har gått en liten flisa i pipen, men det är enligt mig inget som stör.

Röd eld var en systerkollektion till den mer berömda Blå eld, designad av Hertha Bengtson för Rörstrand och i produktion mellan 1958-1964, något kortare än storasystern som var i produktion mellan 1951-1971.

Mer om Blå eld kan man läsa här.


Sedan sprang jag på ett till praktfynd, ett par riktiga kickass MC-boots som jag letat efter länge. Kvaliteten är helt underbar, de ser knappt använda ut och de passar mig precis. Ibland har man tur.



De är awesome, behöver man säga mer?



Kommentarer
Postat av: Libby

Ja, det var fantastiska fynd. Kul att hitta en blogg som skriver om ställen i Norrköping - och Fagersta!.

2010-05-02 @ 23:34:31
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Lovi

Hej Libby, kul att du hittat hit!

Myrorna är faktiskt inte att underskatta, om man bara vet vad man ska leta efter! Finns väldigt goda fyndmöjligheter i både Norrköping och Fagersta.

2010-05-03 @ 08:30:18
URL: http://secondhandlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0