Gefles solros

Ligger alltmer lågt här.
Kan bero på att jag startade bloggen när jag var arbetslös och hade oceaner av tid, och att jag nu är fast anställd, med något mindre tid. Mängden loppisfynd har dock inte minskat i lägenheten, tvärtom.

Senaste fynden är faktiskt inte ens fynd, utan en gåva, eller kanske snarare ett arv.



Min farmors mor jobbade under femtiotalet på Konsum i Eskilstuna, där de hade en diger porslinsavdelning. Vid något tillfälle bestämde hon sig för att köpa ett dussin rejäla muggar i modellen Solros från Gefle. Dessa hamnade i ett skåp och har knappt använts.

När jag i helgen var och besökte min farmor, som ärvt muggskatten, hade hon den stora vänligheten att skänka mig halva dussinet! De är verkligen i nyskick, helt sjukt så fina de är!



Kommer att passa finfint i påsk!



Även byrån är ett sentida loppisfynd, kostade en blygsam femtiolapp på Hela Människan. Var lite sliten på ytan, men det var bara att olja upp den lite så är den som ny!




En anledning till att jag passar på att uppdatera idag är att jag sitter hemma och är krasslig. Känns dumt att smitta ned folk på jobbet, och för att se det från den ljusa sidan, så hinner jag ju kela med katterna och umgås med mina mycket goda vänner - Ben och Jerry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0